2020 – rok mojego panowania jako Miss Polonia

2020 – rok mojego panowania jako Miss Polonia. Rozpoczął się intensywną pracą przy ciekawych projektach. Wstępnym planom i działaniom, które już podjęłam, wtórowały doniesienia o nowym wirusie. Te jednak dotyczyły odległych Chin, Japonii czy Tajlandii, więc sami czuliśmy się dość bezpiecznie. Kiedy jednak epidemia pojawiała się w kolejnych krajach, docierając także do Polski, zrozumiałam, że ten rok nie będzie wyglądał tak, jak myślałam. I że szybciej niż kiedykolwiek musimy się dostosować do nowej rzeczywistości, która tak nagle nas zaskoczyła.

Wzruszyła mnie natychmiastowa oddolna pomoc dla pracowników ochrony zdrowia i solidarność, którą okazali Polacy. Zamykano kolejne instytucje, ludzie schronili się w domach, a walka na pierwszym froncie dalej trwała, w końcu nie wszyscy mogą pracować z domu. Pomyślałam wtedy, że warto byłoby wesprzeć także placówki pomocowe, które wciąż działały, a swoje rezerwy musiały przeznaczyć na zabezpieczenie się przed epidemią. Domy pomocy społecznej, domy dziecka czy hospicja znalazły się w niebezpiecznej sytuacji i trzeba było natychmiast zareagować.

Zainspirowało mnie to do działania - razem z IGO-ART, organizatorem konkursu, postanowiliśmy zorganizować akcję #KORONAZGŁOWY. Zdjęłam więc koronę, zakasałam rękawy i wzięłam się do pracy. Odłożyłam na bok przygotowania do Miss World, bo trzeba było działać tu i teraz. Na szczęście z pomocą szybko przyszli partnerzy akcji – firmy, które mimo własnych problemów związanych z epidemią, nie zawahały się wziąć udziału akcji. Jestem Wam ogromnie wdzięczna za współpracę i nieocenione wsparcie. Wśród partnerów pierwszej edycji znalazły się firmy Ziaja, Vitadiet, Carrefour, Lanta, Spektra Studio, Eko-Vit, ARSA, Lim8 i Laik Knows Produkcja.

Jeszcze przed świętami wielkanocnymi odwiedziliśmy Dom Pomocy Społecznej w Łodzi, Dom Samotnej Matki oraz Fundacji „Dom w Łodzi”. Zarówno podopieczni, jak i pracownicy byli szczerze wdzięczni nie tylko za same przekazane produkty, lecz także pamięć o nich w tych trudnych i pełnych niepewności dniach. I to właśnie jest główny zamysł naszej akcji: korona z głowy – dosłownie i w przenośni. Chcieliśmy, aby narażeni na chorobę ludzie mogli choć przez chwilę poczuć spokój, radość i nie zamartwiać się otaczającym nas zagrożeniem. Chwile normalności w trakcie epidemii są na wagę złota. Dlatego wśród przekazanych darów znalazły się środki ochrony osobistej, ale także przekazane przez partnerów słodycze, ubrania czy kosmetyki.

Sam moment przekazania był dla mnie trudniejszy niż myślałam. Choć czułam ogromne szczęście, to z uwagi na podjęte przez nas środki bezpieczeństwa wszystko musiało przebiegać sprawnie i szybko. Chciało się wyprzytulać wszystkie uszczęśliwione dzieciaki, porozmawiać z seniorami twarzą w twarz, przytulić i powiedzieć, że jesteśmy w tym razem. Ale nawet jeśli oddzielały nas maseczki, bramy czy okna, to wzajemną wdzięczność i wsparcie mogłam z łatwością wyczuć. Dostałam nawet własnoręcznie wykonane ozdoby wielkanocne i szczerze mnie to wzruszyło. To pamiątka na lata, która zawsze będzie mi przypominała, że pomoc nie zna granic i barier, a nawet najdrobniejsze gesty mogą być dla drugiej osoby bezcennym wsparciem.

Informacja o akcji obiegła ogólnopolskie media, a do nas zaczęły się zwracać zarówno potrzebujące wsparcia placówki, jak i chętne do pomocy firmy. Do pomocy zgłosiły się również moje koleżanki – Barbara Tatara, Miss Polonia 2007, oraz Iwetta Baran, z którą wspólnie brałyśmy udział w zeszłorocznej edycji konkursu. Jak się domyślacie w takim towarzystwie praca szła jak z płatka! 5 maja był kulminacją drugiej odsłony akcji, którą wsparły takie marki jak Drogeria OLMED, E.Leclerc, Angelika Józefczyk, Galeria Mody Ślubnej La Perle, Brandenburg, Omenaa Foundation, InPost, Premium Digital, ARSA i Laik Knows Produkcja. Bez nich nie moglibyśmy pomóc aż tylu osobom – 400 podopiecznych z Hospicjum Towarzystwa Przyjaciół Chorych w Puławach, Ośrodka Wsparcia i Opieki nad Dzieckiem i Rodziną w Olsztynie oraz Domu Dziecka nr 5 w Łodzi otrzymało od nas paczki.

W tym samym czasie moja poprzedniczka, Milena Sadowska, przygotowywała kolejną edycję. 15 maja odwiedziła warszawskie domy dziecka nr 16 oraz 4, dostarczając zarówno środki ochrony osobistej, jak i słodycze dla dzieci. Akcję wsparły Drogeria Olmed, Marconi Fashion oraz projektantka Angelika Józefczyk. Tydzień później Ola Kielan, aktualna I Vice Miss Polonia, przeprowadziła podobną akcję w Domu Pomocy Społecznej w Częstochowie przy wsparciu sklepów Lewiatan oraz firmy Dziesiątka. Wszystkie nasze działania spotykają się z ogromną wdzięcznością i daje nam to jeszcze więcej siły do ich kontynuowania.

Jeśli więc sam chcesz pomóc – napisz do nas! Wciąż napływają do nas prośby o wsparcie, więc z pewnością przed nami jeszcze niejedna edycja akcji #KORONAZGŁOWY. Wspólnie naprawdę możemy zrobić wiele, o czym przekonuję się od jej pierwszego dnia. Cała akcja jest dla mnie ogromną lekcją solidarności, odwagi i empatii. Nie wiem, jak będzie wyglądał świat po pandemii, ale wiem, że już dziś, choćby małymi krokami, możemy uczynić go lepszym.

 

Casting

Dołącz do nas

Facebook

Dołącz do nas

Instagram

Dołącz do nas